-->

Navigatie

Zoeken

Zaterdag 17 juni 2006 Kota Kinabalu, Gaya Island en Manukan

We beginnen 's morgens met een uitgebreid ontbijtbuffet. Om 08.45 uur haalt Calvin ons op om ons naar de haven te brengen.

Geen aquarium maar de haven van Kota Kinabalu

Om 09.30 uur vertrekken we naar Gaya Island, hier lopen we een trail van 2 km.

Met de boot komen we aan op Gaya Island

We maken een wandeling naar Padang Point.

We komen bijzondere spinnen, prachtige vogels, een slang en hele kleine vleermuizen tegen.

Harrie spot onderweg een slang.

Hierna brengt de boot ons naar Mandukan Island. Hier relaxen we tot 15.00 uur; zwemmen, snorkelen (hier is wel van alles te zien onder water) en lezen. Hierna lopen we nog een joggingtrail van 2x 1500 meter.

Onderweg komen we een leguaan tegen van minstens 2 meter lang. Ik weet niet wie het meest schrok, wij of die leguaan. Ook zitten op dit eiland veel apen.

Dit eiland wordt door zowel toeristen als locals gebruikt om te relaxen, op deze zaterdag is het dan ook bijzonder druk.

Op Manukan Island gaan we snorkelen.

Mandukan Island maakt deel uit van Tunku Abdul Rahman Park, een nationaal park van 5 eilanden waar Gaya en Mandukan deel van uitmaken.

Om 15.30 uur zijn we terug in het hotel. De was wil ondanks de 35 graden maar niet drogen. De atmosfeer is ontzettend vochtig.

We bereiden ons voor op de tocht naar Mount Kinabalu. We zoeken uit wat in de rugzak moet, de rest laten we achter in het hotel. Na de voorbereiding pakken we een drankje en een hapje bij de buitenbar van Shenanigan; een Irish pub bij het hotel horend; dit is tevens the place to be in de avond (disco).

Bij The Coffee Bean pakken we de cappucino in winkelcentrum Merdeka. We gaan op tijd naar de kamer, morgen is het weer op om 05.45 uur. Helaas is vanavond veel lawaai buiten van motoren, ze gebruiken de weg voor het hotel als racebaan. Dit gaat door tot 02.00 uur. Het Hyatt is een uitstekend hotel op een schitterende locatie, maar er is teveel lawaai van buiten het hotel.

Dag 11 Naar Mount Kinabalu 18-6-2006