-->

Nav weergave zoeken

Navigatie

Zoeken

Vrijdag 16 juni 2006 Mulu - Miri - Kota Kinabalu (via Labuan)

Harrie gaat om 06.30 uur wederom hardlopen. Om 07.45 uur worden we opgehaald voor de ceremonie. Harrie wordt Guest of Honour en krijgt duidelijke instructies hoe de vlag van Maleisie gehesen moet worden. Aan het eind van het volkslied moet de vlag in top zijn, niet eerder en niet later. Na het ontbijt ontvangen we het certificaat.

En dan nog Guest of Honour worden.

De vlagceremonie is een traditie ter vermaak van de gasten en om zich te onderscheiden van andere resorts.

We pakken de koffers in (max 15 kg), we checken uit en gaan naar het vliegveldje, 5 minuten met de auto. Op dit vliegveld is geen computer te vinden, alles gaat met de hand. Op een ouderwetse weegschaal worden de koffers gewogen. Wanneer iedereen in het vliegtuig zit vertrekt deze meteen om 11.10 uur ipv 11.25 uur.

Op de monitor bekijken we of de vluchten op tijd gaan.

In Miri moeten we de bagage opnieuw inchecken voor Kota Kinabalu. We hebben enkele uren te overbruggen en gaan naar de Executive Lounge. Voor RM 38 pp kun je hier onbeperkt eten, drinken, internetten, tv, kranten, etc. Het is er lekker rustig en we kunnen ongestoord internetten etc. Op de website van Mulu Resort staat onze foto al; dat is nog eens snel.

Onze vlucht heeft vertraging, We zouden vertrekken om 14.20 uur; dit wordt eerst 14.50 uur maar we vertrekken pas om 15.15 uur. We hebben nog een tussenlanding op Labuan en landen om 17.00 uur in Kota Kinabalu. We worden opgewacht door Eco tours en naar het Hyatt hotel in het centrum gebracht. Deze keer weer geen Boelens of Hendrikus die ze verwachten, maar wel een zekere hr Jozef (3e naam in paspoort Harrie). Kamer 320 heeft een prachtig uitzicht op de Zuid Chinese zee en de eilanden voor de kust.

Op de hotelkamer ligt een erg uitgebreid infomatiepakket van Ecotours en een verrassing van Stina (Atuu travel), een lekkere fles wijn.

Uitzicht vanuit het Hyatt hotel in Kota Kinabalu

Tijdens het happy hour nemen we in de hotelbar het programma door. We kopen een stokbroodje in de delicatessenshop van het hotel.

We maken een korte wandeling in het centrum. We zitten overal dichtbij, maar de winkels zijn al dicht, restaurants zijn natuurlijk nog open. We pakken nog een drankje in een "Irish Pub" en besluiten terug te gaan naar de kamer. We hebben geen zin in een diner maar het stokbroodje met kruidenboter samen met de fles wijn van Stina (Queen Adelaide, Australische Chardonnay 2004) smaken voortreffelijk.

Buiten is het een enorme herrie. Het hotel is naar buiten toe niet geisoleerd. Verder een voortreffelijk hotel en slapen doen we toch wel.

Dag 10 Kota Kinabalu 17-6-2006