-->

Navigatie

Zoeken

Maandag 26 juni t/m woensdag 28 juni 2006 Shangri La Rasa Ria Resort

Automatisch zijn we ondertussen om 6 uur s'-morgens wakker, ook nu het niet meer hoeft. Iedere morgen lopen er ossen rond op het grasveld voor onze kamer, en iedere ochtend worden ze ook weer weggejaagd.

Maandagmorgen verloopt nog druilerig en bewolkt. Er is ook nog veel wind en het uitzicht op zee laat hoge golven zien. Het strand en het grasgedeelte staan volledig onder water. Ondanks dit is het niet koud en is het lekker om de terrasdeuren open te zetten. Harrie gaat fitnessen, Dorette blijft lekker op de kamer. Daarna een lekker uitgebreid ontbijt en een wandeling over het ondergelopen terrein en langs de zee. Het resort heeft een eigen Nature Info Center en een eigen jungle met trails, die alleen onder begeleiding van een ranger gelopen mogen worden. In het hotel zelf zijn allerlei binnenactiviteiten; batik schilderen, voetmassage, servetten vouwen, spelletjes. We wandelen nog naar het Spa & Golf centrum; dit is compleet nieuw maar er is nog niets te doen. Gezien het weer van vandaag besluiten we de shuttle bus naar het centrum van KK te nemen voor de laatste inkopen, wat te eten, internetten etc. We slagen voor wat souvenirs (gong, kleine blaaspijp, trommel) en gaan voor de laatste keer naar het happy hour van Hyatt. Hier zien we ook de highlights van de wedstrijd Nederland - Portugal. We eten wat bij Coffee Bean en daarna voor de laatste berichten naar huis naar het internetcafe. Om 21.15 uur worden we weer door de bus opgehaald en om 22.00 uur zijn de terug op het resort.

Dinsdag is het weer een stuk beter. We lezen in de krant over het noodweer van de afgelopen dagen en wat er allemaal ondergelopen en weggespoeld is. Het is dus zelfs voor hier extreem geweest.

Na het ontbijt wandelen we weer wat rond en informeren naar de mogelijkheid tot paardrijden; dit kan pas om 14.00 uur, maar dan is het midden op de dag en bloedheet, dus maar niet. We installeren ons aan het zwembad, in de schaduw onder een parasol en vermaken ons de volgende uren prima met wat zwemmen, lezen, dutje. Eind van de middag een late lunch in de poolbar, filmpje kijken op de kamer, drankje in de bar. Al met al een voor ons zeer luie dag.

Woensdag, de laatste dag in Borneo. We doen alles op ons gemak deze morgen en hebben daarna nog een paar uur tot we om 16.00 uur opgehaald worden. De rit naar het vliegveld duurt ongeveer een uur, we zijn dus weer ruim op tijd. Het inchecken verloopt hier, zoals steeds, snel en de koffers gaan meteen door naar Amsterdam. De vlucht van KK naar KL duurt ongeveer 2,5 uur en in KL is het nog een kwestie van boarding pass halen voor de vlucht naar Amsterdam. We denken hier nog wat tijd te hebben voor het opmaken van de laatste ringgits, maar moeten ons haasten voor de laatste doosjes chocola. KLM begint op tijd met het laten instappen van de passagiers.

De vlucht terug naar Amsterdam is in een Boeing 747-400 van KLM. Dat is wel een verschil met de heenreis. We hadden toen ook een 747-400 maar dan van Malaysian Airlines. De beenruimte bij de KLM toestellen is stukken minder en de stoelen smaller, ook moeten we nu ons eigen video scherm missen. De bediening van KLM is zeer vriendelijk.

We landen donderdagmorgen om 05.15 uur. De koffers krijgen we om 06.05 uur en we zitten in de trein om 06.13 uur. Om 07.35 uur maken we de deur van ons appartement open. We zijn blij weer thuis te zijn, maar wat hebben we een fantastische vakantie gehad, werkelijk geweldig!