-->

Nav weergave zoeken

Navigatie

Zoeken

Harrie, Huub, Dorette, Victor en Janus gaan deze ochtend op zoek naar herten.
Wanneer je naar bepaalde gebieden loopt is de kans bijna 100% om herten te zien. Gewapend met verrekijkers en telescoop wordt om 7.10 uur aangelopen.
Na ongeveer 1,5 km lopen zien we een groepje herten. We proberen zo dicht mogelijk bij deze groep van ongeveer 10 herten te komen.
We kunnen ze goed observeren totdat de herten het op een gegeven moment genoeg vinden en de struiken in lopen.

herten spotten

Om 08.30 zijn we terug en ontbijten we. Vandaag vertrekken we om tien uur naar Trujillo.
Dit is een van de oudste steden van Spanje boven op een heuvel. Je kunt alle kanten ongeveer 50 km ver weg kijken.

50 km ver weg kijken

KoffieWe zijn er rond elven en hebben nog even tijd om wat rond te lopen en een kop koffie te drinken voor we een rondleiding krijgen van Marcus, een Engelstalige gids die geschiedenis gestudeerd heeft in Engeland.
In het stadje wordt de komende drie dagen een van de belangrijkste kaasmarkten van Europa gehouden en de laatste voorbereidingen zijn in volle gang op het Plaza Major van dit stadje.

Plaza Major

Opvallend in deze stad zijn de vele ooievaars die hun nesten gemaakt hebben op schoorstenen of andere hoge plekken.
We krijgen een heleboel te horen over de cultuur van de streek. Onze gids weet alles duidelijk en boeiend te vertellen. Over het oude en nieuwe gedeelte van deze stad, over de wapenschilden die boven de huizen hangen en wat de diverse tekenen erop betekenen, over de grote paleizen die gebouwd zijn door de rijke families in het verleden, die veelal hun fortuin meebrachten van ontdekkingsreizen. Ook bezoeken we nog de kerk Santa Maria La Mayor.
Marcus weet alle vragen te beantwoorden die wij hebben, over hoe bijvoorbeeld de rijkdom van de kerken zijn ontstaan in de kleine dorpjes.

Na de rondleiding gaan we tapas eten in een restaurant op de markt van Trujillo.
Marcus bestelt voor ons; diverse soorten Iberische ham, Queso de la Matar en een heerlijk aardappelgerecht.

Na de tapas hebben we nog tijd voor een bezoek aan de kaasmarkt. Janus wil voor de liefhebbers binnendoor terugrijden en onderweg proberen nog een aantal vogels te spotten. Riny en Victor sluiten zich bij hem aan.

Kaasmarkt

Rondwandeling

De rest rijdt met Felix terug naar de finca en er is dan nog tijd genoeg om even bij het zwembad te liggen of op een andere manier te relaxen.

Heerlijk een paar uurtjes waarin niets hoeft en alles mag.

Ontspannen

Voor vanavond staat een BBQ op het programma en het is vandaag gelukkig warm genoeg om buiten te zitten.

2 mei vrijdag: Los Barruecos (Monumento Natural)