-->

Navigatie

Zoeken

Donderdag 20 juni Trondheim

Vandaag staat Trondheim op het programma en we leggen al vroeg aan.

Dit is een middelgrote stad van zo'n 165.000 inwoners.

Na een klein ontbijt trekken we onze hardloopkleding aan en verlaten om half negen de boot voor een verkenningsrondje. In de verte zien we de Dom liggen en we rennen rustig die kant op. We krijgen al snel gezelschap van een Duitse loopster die met de Hurtigruten onderweg is naar Tromso om daar zaterdagavond de halve marathon te lopen. Wij zullen zondag in Tromso zijn, net te laat dus.

Op de grote markt zit de VVV waar we een plattegrond meenemen met daarop stadswandelingen. We lopen verder door de stad, een middelgrote stad, en via the Old Bridge en een steile straat omhoog naar de vesting. Dit ziet er niet spectaculair uit maar heeft wel een groene omgeving waar we doorheen lopen en via de straatjes weer terug naar het centrum en daarna naar de boot.

Daar is het nu erg druk met de passagiers die de stad in gaan om met de excursies mee. We hebben ong. 7 km hardgelopen, heerlijke temperatuur daar voor.

Na het douchen nog een kleinigheidje eten en drinken en daarna met z'n allen weer de stad in voor een stadswandeling.

Trondheim heeft niet zo heel veel hoogtepunten maar is wel leuk om een keer door te lopen. het is erg druk bij de Dom maar wij blijven alleen aan de buitenkant. Dan lopen we door naar het water en langs de rivier richting the Old Bridge waar veel gekleurde pakhuizen aan liggen, een fraai gezicht. Op veel plaatsen in de binnenstad staan beelden en er is een redelijk winkelaanbod. We ontdekken een winkelcentrum met gratis wifi en gaan daar koffie drinken. Ondertussen via de I pad de mail checken en het laatste nieuws bekijken. Daarna lopen we op ons gemak terug richting boot en kunnen dan nog een lekkere salade op het deck eten. We hebben al wandelend toch zo'n 7 km afgelegd.

Tijd voor een dutje op het deck in de hangmat en het rieten huisje. We boffen echt met het weer, met een vest aan is het heerlijk liggen.

Dorette besluit een kop thee te gaan drinken en komt vast te zitten op het toilet. Gelukkig komt er een later een heer de toiletruimte in (zit hij bij de dames of Dorette bij de heren ?)

en deze forceert de deur. Nu zeker eerst een kop thee scoren met een koekje voor de schrik.

Daarna natuurlijk voor het omkleden eerst een aperitiefje.

We hebben Trondheim inmiddels al weer verlaten.

Om 18.15 uur gaan we weer naar onze tafel in het restaurant waar inmiddels alweer alles voor ons klaar staat.

Volgens de aankondiging is er vanavond een komische magic show; maar helaas is het net zo flauw als gisteren en lijkt het of we met dezelfde "komiek" als gisteren te maken hebben, maar nu zonder grijze pruik. Gelukkig zitten we helemaal achterin en proberen we er geen aandacht aan te schenken.

Rond half twaalf schijnt de zon nog volop en lijkt het wel een zondagmiddag matinee.

Toch maar onze hut opgezocht en het gordijn een beetje naar beneden. Je hoeft nu ook midden in de nacht geen licht aan te doen.