-->

Navigatie

Zoeken

Donderdag 27 juni Olden en omgeving

Vroeg op vandaag dus, ontbijten om 06.15 uur en daarna door naar het verzamelpunt voor de excursie.

Wij zitten op tijd in de bus, maar moeten toch een half uur wachten omdat niet iedereen er op tijd is, c.q. Geen bericht heeft ontvangen dat we vroeger vertrekken.

De reisleider is een Italiaan die in Engels en Duits zijn uitleg geeft met een lijzige stem en met veel herhalingen. Er is 1 fotostop en dan door naar de start van de wandeling.

Omdat we nog vroeg zijn is het nog rustig en kunnen we op ons gemak naar de gletsjer lopen. Een wandeling van drie km die langzaam omhoog gaat. Ook hier weer mooie watervallen. Het is al warm en de jassen gaan al snel uit. Helaas kun je net niet tot de gletsjer komen en moet je foto’s maken op afstand. Onder aan de gletsjer ligt een meer met ijskoud water en ijsbrokken die hier op drijven. Het is een mooie plek en het wordt steeds drukker. Nu zijn we blij dat we er vanmorgen vroeg uit moesten.

We blijven ong. 15 minuten en beginnen aan de terugweg. Op weg  naar de gletsjer zijn nu hele hordes lopers, maar ook Japanners die dik ingepakt in wagentjes naar boven gereden worden.

Om 10.00 uur zijn we weer beneden waar de parkeerplaats vol staat met bussen inmiddels.

Er staat koffie en gebak voor ons klaar, heerlijk en verdiend vinden we.

Nog even door de souvenirshop, nog een petje voor Harrie en een magneet voor Dorette, en om 10.50 uur weer de bus in.

Om 11.30 uur zijn we weer in Olden en we brengen onze jassen maar snel naar de hut.

Gezien het mooie weer willen we graag nog gaan wandelen en bij de VVV halen we een kaartje op.

We wandelen richting het "centrum" en kopen nog wat te drinken voor onderweg.

Daarna om de baai heen naar de andere kant van het fjord en langzaam omhoog via de doorgaande weg. Aangezien er maar enkele huizen staan tegen de bergwand is er weinig verkeer.

Na ong. 4 km lopen we vast en besluiten terug te gaan.

Toch twee uurtjes gelopen, lekker in de zon.

Na het opfrissen even een hapje eten en daarna op het deck met een boek in de zon.

Dat slaapt even heerlijk.

Vanavond is er een afscheidscocktail met de kapitein en het kledingadvies is weer gala.

We hebben geen zin om ons voor de derde keer helemaal op te doffen en kleden ons gewoon netjes aan. De kapitein doet een afscheidswoordje in vijf talen ( we waren natuurlijk geweldige gasten) en hostess Ada moet het namens hem in het Nederlands doen.

Het dansteam geeft een Latin Dance show en om half zeven begint het galadiner.

Op het eind is er prosecco voor iedereen en wordt er met de bediening een toast uitgebracht.

Er is geen optreden verder vanavond, dus alleen live muziek op de achtergrond. We kennen de playlist inmiddels uit ons hoofd, jammer dat er niet meer variatie inzit.

Dorette gaat op tijd naar bed, Harrie geniet nog van de zonsondergang na elven.

Het is nu wel weer enkele uren donker 's nachts, we zijn op weg naar huis.