-->

Navigatie

Zoeken

Vrijdag 8 april 2016
Om 09:00 uur ontbijten we op een van de bovenste etages. Ontbijt is simpel maar voldoende.

2016.04.15 Toubkal Harrie00780
We besluiten om de Hop on Hop of bus te pakken. We vragen bij de receptie waar deze bus vertrekt.
We lopen naar het vertrekpunt van de bus, maar we zien geen enkel bord dat de bus hier vertrekt. Wel veel andere bussen, taxi's en koetsjes.
Na enkele keren vragen krijgen we 2x hetzelfde antwoord, 4 maanden geleden heeft de toeristenbus voor het laatst gereden.
We gaan nu een city toer maken met een koetsje, 2 uur voor 300 dirham. Een leuke tocht waardoor we een beetje indruk krijgen van de stad.
We bezoeken de tuinen Jardin Majorelle en rijden door kleine en grote straatjes.

Jardin Majorelle

We stoppen nog bij een farmaceutische shop en laten ons verleiden om enkele aankopen te doen.

farmaceutische  shop
Hierna gaan we een wandeling maken door de soeks maar drinken eerst wat aan het plein.

Daarna via een aantal kleine straatjes (met allerlei verkeer) naar het Palais el Badi waar we een bezoek aan brengen.

Daarna wandelen we door en komen na een tijdje een man tegen die ons kent van het hotel, achteraf twijfelen we of dit zo is, en hij laat ons nog kleinere straatjes zien en vertelt over de verschillende bevolkingsgroepen in deze stad. Ook deze man dropt ons bij een farmaceutische shop (we krijgen het verhaal van vanmorgen nogmaals te horen), nog maar een aankoop dan. Daarna een andere winkel waar allerlei artikelen verkocht worden tegen een vaste prijs. Hier laten we ons nergens toe verleiden. Dan is het inmiddels wel erg warm buiten en beginnen we te verbranden. We lopen terug naar het hotel om even te relaxen, maar kopen eerst nog wat flessen water.

Om 19.00 uur hebben we met de Yvonne's en Toos afgesproken om samen te gaan eten.
We eten tegenover ons hotel bij La Perle Du Sud. Gevonden via TripAdvisor, via twee smalle trapjes naar het dakterras, waar we gezellig gepraat en gegeten hebben, dat laatste lijkt wel bijzaak.

La Perle Du Sud.

Het waait erg hard vanavond en het voelt een beetje fris aan. Ondertussen heeft ons het goede bericht bereikt dat de eerste groep met alle 14 deelnemers de top van de Toubkal bereikt heeft.
Om 22:00 uur liggen we weer in bed.
Morgen is groep 2 voor de Toubkal compleet.