2017 - MONT BLANC SUMMIT

Programma van Mountain-network

MN logo breed.jpg

Heb je (ruime) wandelervaring in de bergen en kies je ervoor om zelfstandig te trainen voor je Mont Blanc beklimming? Ga dan voor de Mont Blanc Summit. De eerste drie dagen klim je in het rustigere deel van het Mont Blanc massief en oefen je uitgebreid met lopen op stijgijzers en klauteren in de rotsen. De laatste 3 dagen heb je 2 kansen om de Mont Blanc te beklimmen.


VAN DAG TOT DAG
Dag 1. Aankomst Chamonix

Dag 2. Tocht naar refuge Albert 1er (2706m)

Dag 3. Beklimming Aiguille du Tour (3540m) – slapen in refuge Trient (3170m)

Dag 4. retour Chamonix – rust

Dag 5. Aanloop Tête Rousse

Dag 6. Beklimming Mont Blanc (4810m)

Dag 7. Reservedag topbeklimming / terugkeer Chamonix

Dag 8. Vertrek


ACCOMMODATIE
In het dal slaap je op onze locatie aan de voet van de Mont Blanc: Chalet Tissières. Chalet Tissières is alles wat je van een goed chalet in de bergen verwacht: comfortabel, warm ingericht, goed eten én een ongelooflijk uitzicht op de Mont Blanc. Je slaapt ook in verschillende berghutten: Refuge Albert 1er, Cabane du Trient, Refuge de Tête Rousse en Refuge du Goûter, waar je op een keurige slaapplaats en een degelijke maaltijd kunt rekenen.

DEELNAME
Om deel te nemen aan Mont Blanc summit vragen we ruime bergwandelervaring. Bijvoorbeeld een trekking in Himalaya of Zuid-Amerika, ervaring met huttentochten in de Alpen of vergelijkbaar. Bovendien heb je een uitstekende conditie nodig.

Door weersomstandigheden zal het programma flink gewijzigd worden.

Harrie Boelens

Alle foto’s

Vakanties